İSTANBUL / PENDİK - Şehit Adil Büyükcengiz Anadolu İmam Hatip Lisesi

Gezilerimiz

Ara

Takvimler 6 Aralık'ı gösterirken bir yıl önce kaybettiğimiz Prof. Dr. Ş. Teoman Duralı'yı kendi dersliğinde andık. Onun geçtiği koridorlardan geçtik, odasını ve koltuğunu gördük. İstanbul Üniversitesinin havasını bu bilinçle soluduk. Öğretim üyeleri Sayın Prof. Dr. Yücel Yüksel, Prof. Dr. Nedim Yıldız, Doç. Dr. M. Ertan Kardeş'in bilgilendirici ve bilinçlendirici konuşmalarını dinledik. Bu etkinliği düzenleyen Pendik Belediyesine ve Felsefe Öğretmenimiz Gülhanım Aydemir Hoca'mıza çok teşekkür ederiz.

6.  Sınıf öğrencilerimiz "Bandırma Füze Kulübü" isimli filmi izleyerek ilk sınavların yorgunluğunu attı.  Kısıtlı imkanlara, karşılaştıkları tüm engellere rağmen gökyüzüne füze göndermeyi başaran Bandırmalı gençlerin hikayesini konu edinen filmin kızlarımıza ilham olmasını temenni ediyoruz.

Kas

10 Kasım Perşembe günü 9. 10. ve 11. sınıf kademelerindeki Edep ve  şahsiyet kulübü öğrencilerimizle  Bursa gezimizi Tarih öğretmenimiz Muhterem Kahraman rehberliğinde ve okulumuz edep şahsiyet projesi liderleri Müdür yardımcımız Nihal Bayındır , öğretmenlerimiz Büşra Güler,Büşra Arslan,Melek Karakaya,Semanur Akpınar ve Fatma Betül Orhan hocalarımız ve 41 öğrencimizin katılımıyla gerçekleştirdik. Kahvaltımızı Cumalıkızık köyünde Atike Hanım'ın mekanında yer sofrası eşliğinde yaparak Osmanlı'dan kalan ve Unesco'ya girmiş olan bu köyü adım adım keşfetmeye çalıştık. Ardından dünyanın en büyük panaroma müzesinde sinevizyon gösterisinden sonra panaromanın üç boyutlu görselliğiyle Bursa'nın fetih yıllarına zaman makinesiyle yolculuk yapmış gibiydik. Daha sonra Emir Sultan külliyesi ziyaretiyle dünyanın en büyük türbesi, çinilerle bezenmiş olan ve bu muhteşem çinilerin bir çoğunu kaybetmiş olduğumuz Yeşil türbe de Çelebi Mehmet ve Timur arasındaki ilişkiyi dinledikten sonra Yeşil Cami de namazlarımızı eda edip ruhumuzu tazeledik. Ardından Yeşilpark tesislerinde yemek molasından sonra Tophane Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerinde muhteşem manzara eşliğinde Bursa'nın kuruluş tarihini dinleme fırsatı yakaladık. Kozahan Çarsısında bize tanınan zaman diliminde yöresel lezzetleri tadıp şehrin sosyolojik dokusunu tahlilden sonra değerli rehberimizin anlatımıyla Ulu Camideki hatları ve detayları öğrenmiş olmanın mutluluğuyla gezimizi noktaladık. Emeği geçen herkese teşekkürler.

Haber metni

Melike Küçükkaya 11-B

Tuğbanur Çakır 11-B

Kas

Karakter ve Şahsiyet Kulübü 5, 6 ve 7. Sınıflarla Şehzadebaşı cami ve Süleymaniye cami ziyaretlerinde bulunduk. Gezimizde öğrencilerimize eşlik eden öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Cumalar bereketli ve güzel günlerdir ancak bu Cuma Sobimciler için başka bir güzelliğe sahipti. Muhterem hocamızın rehberliğinde şehzadeler güzidesi şehzade Mehmet adına Kanuni Sultan Süleyman'ın emri üzerine mimarbaşı Sinan'ın yapmış olduğu Şehzadebaşı Camii'ni ziyaret ettik.Şehzadebaşı Camii'ni ziyaret etmişken merhum mütefekkir Sezai Karakoç'un kabrini de ziyaret etmiş bulunduk. Şehzadebaşı Camii'nin ardından Süleymaniye Camii'nde Cuma namazımızı eda ettik. Namazın ardından Ensar Vakfı'nın güzel atmosferinde hem maddi hem de manevi yönden tadına doyum olmayacak enfes yemekler yedik.Yemekten sonra Süleymaniye Camii'ni tekrar ziyaret ettik ve Camii hakkında çok değerli bilgiler edindik. Ardından Arap Camii'nde ikindi namazımızı kıldık ve Yeraltı Camiini ziyaret ettik. Gezimizin son durağı olan Üsküdar'da Mihrimah Sultan Camii'nde akşam namazımızı kıldık. Gezimizi bu şekilde sonlandırmış olduk. Çok kıymetli, zevkli bir geziydi. Gezimizde bizlerle beraber olan Muhterem hocamıza, Rukiye hocamıza, Mustafa hocamıza ve emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz. Daha nice gezilerde buluşmak dileğiyle ...

Fatıma Ülker 9/B

Kas

Pendik Belediyesi ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan Protokol kapsamında 12. sınıf öğrencilerimizin  motivasyonunu artırmak amacıyla İstanbul Boğazını ve çevresinde bulunan tarihi ve turistik mekanları tanıtmak için düzenlenen geziye 12. Sınıf öğrencilerimizle katıldık. Gezi Boyunca öğrencilerimize eşlik eden Müdür Yardımcımız Nihal BAYINDIR'a, Edebiyat öğretmenimiz Makbule Kübra MERCAN'a, Fizik öğretmenimiz Ramis YARTAŞI'ya ve Coğrafya öğretmenimiz Muhammet ALTUNDAĞ hocalarımıza ayrıca katkılarından dolayı Pendik Belediyesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze teşekkür ederiz.

Ekm

Okulumuz 5, 6 ve 7. sınıf öğrencileri iki hafta boyunca Pendik Belediyesi tarafından organize edilen gezi ile Sülüntepe Bilim Merkezini ziyaret etmiş ve bilim dünyasını eğlenceli şekilde keşfetmislerdir.

Emeği geçen öğretmenlerimize  teşekkür ederiz.

Bu pazar bizim için ayrı güzeldi. Muhterem Hocamızın rehberliğinde Harem'den Boğaz'a açıldık. Hocamız bizlere İstanbul Boğazı'nın göz alıcı yapıları hakkında eşsiz bilgiler verdi. Boğazın serin suları, güneş ve müzik... Bu gezi tüm 11. sınıflara çok güzel bir moral oldu. Boğaz havasını son kez iliklerimize kadar çekip üzülerek tekneden ayrıldık. İkindi namazımızı Mimar Sinan'ın yaptığı Mihrimah Sultan Camisi'nde kıldık ve sonrasında Valide Atik Camisi'ni ziyaret ettik. Burada dünyanın en güzel kuş evlerini gördük. Nihayetinde bu gezi de diğerleri gibi hem öğrendiğimiz hem de keyifli vakit geçirdiğimiz bir hatıra kalacak artık bizlere. Böyle güzel bir günü organize eden Bilgen Hocamız ve rehberlik eden Muhterem Hocamız başta olmak üzere emeği geçen tüm hocalarımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz. İnşallah birlikte nice gezilere...

Haber metni: Beyza Nur Baş / 11A

Ekm

Meslek dersleri zümre öğretmenlerinin organize ettiği, vizyona girmesi heyecanla beklenen Tay filmini 5.sınıf öğrencilerimizle birlikte sinemada seyrettik.

Öğrencilerimize ve görevli öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Bu hafta sonu AKM Kütüphane Buluşmaları kapsamında düzenlenen akademisyen yazar Prof. Dr.İhsan Fazlıoğlu'nun söyleşisine katıldık. Değerli Hocamız konuşmasında genel olarak bugüne kadar  heybesine kattıklarından, eğitim hayatından ve tecrübelerinden bahsetti. Aynı zamanda toplumumuzda ebeveynlerin çocuklarını yetiştirirken yaptığı hatalara da değindi. En önemlisi de biz gençlerle hemhal olarak bize gelecek ümidi verdi. Söyleşide söz sırası dinleyenlere geldiğinde biz de kendisine soru yöneltme fırsatı bulduk. Sorularımızı güler yüzü ve samimiyetiyle cevaplayan değerli Hocamızın şakaları ve fıkralarını dinlemek çok keyifliydi. Söyleşi sonunda küçük bir fırsat yakalayarak Hocamızdan okul dergimiz için bir röportaj sözü de aldık ve kendisini okulumuza davet ettik.

Böyle güzel bir programa katılmamıza ve unutulmayacak anlar biriktirmemize vesile olan kıymetli öğretmenimiz Bilgen Kocakuşak'a çok teşekkür ederiz. Umarım daha nicesine katılmak nasip olur.

Haber metni: Rümeysa Altun / 11A

Eyl

Tübitak MAM Kutup Araştırmaları Enstitüsü koordinatörlüğünde EDUCATE projesi kapsamında gerçekleştirilen bir dizi etkinlikten biri olan Tuzla Şelale Park İklim Değişikliği sergisini  ziyaret ettik. Öğrencilerimize eşlik eden öğretmenlerimizden Muhammet Altundağ ve Belma Yüksel Kocaoğlu'na teşekkür ederiz.

Bu yıl yedincisi düzenlenen Pendik Kitap Fuarı'nı ziyaret ettik. Okulumuzun Edebiyat Öğretmeni Sayın Mustafa Balcı'nın yeni kitabı da fuarda yerini aldı. Beyan Yayınları Gençlik Serisinden çıkan kitap ilginç başlıklara sahip 18 bölümden oluşuyor. Yazar son sözü "Kendine teslim olan, dünyayı teslim alamaz." olan kitabında gençlere sesleniyor. Bu güzel başlangıcın imza gününde bizlerle buluşan değerli öğretmenimize ve tüm gençlerimize hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyoruz.

May

11.sınıf öğrencilerimiz ve Meslek Dersleri Öğretmenlerimizle  birlikte Edirnekapı-Fener gezi programını gerçekleştirdik. Edirnekapı Mihrimah Sultan Cami ile başlayan gezimiz, Kariye Müzesi,Tekfur Sarayı,  Eğri Kapı, Anemas Zindanları, Emir Buhari Tekkesi, Kazasker İvan Efendi Camii, Vlaherna Kilisesi, Fener Rum Erkek Lisesi, Kanlı Meryem Kilisesi, Sveti Stefan Kilisesi, Fener Rum Patrikhanesi ve Yusuf Secaattin Camii ziyaretiyle sona erdi.

12. Sınıf öğrencilerimiz ile üniversite tanıtım gezileri kapsamında Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa kampüsünü ziyaret ettik. Öğrencilerimizin eğitim olanakları, fiziksel ve teknolojik imkanlar, eğitim faaliyetleri ve sosyal-kültürel faaliyetler hakkındaki sorularına cevap aradık. Okul tanıtım sunumunun ardından kampüs içi turumuz ile kampüs hayatına dair fikir edindik. YKS sınavında tüm öğrencilerimize başarılar dileriz.

Nis

13 Nisan Çarşamba günü 12. Sunıf öğrencilerimiz ile birlikte Marmara Üniversitesi Göztepe kampüsüne tanıtım gezisi düzenledik. Okul tanıtım ekibi tarafından Üniversitenin ulusal ve uluslararası eğitim imkanları, fakülte ve enstitüler, bölümler kampüs imkanları ve projeler hakkında bilgi verildi. Genel kampüs gezisi ile güzel günü sonlandırdık.